lørdag, juli 15, 2006

LONDON

Da var jeg tilbake i Oslo etter en kort tur til London, vi var der i 2 dager.
Vi kom på onsdag kveld, siden vi ikke var inne i byen før i ti tiden gikk vi bare å satt oss i hotellbaren. Der fikk vi bestillt god mat og drikke! Deilig Rioja til 14£ flaska... litt billigere enn her ja.

Torsdag var Øyvind i møte hele formiddagen, så da hadde jeg hele dagen for meg selv til å utforske byen! Litt deilig å gå å sulle rundt alene også. Så jeg kjøpte meg en dagsbillett til T-banen, slik at det er bare å farte rundt akkurat der jeg vil!
Jeg startet dagen med å dra til Notting Hill, men det var ikke helt det store. Gikk rundt å kikket litt i butikkene og kikket på de klassiske engelske byhus i mur. Veldig flotte hus!
Fant meg en Starbucks og kjøpte frokost der. Heldigvis er det utrolig god kaffe, for maten var ikke noe å skryte av.
Ferden gikk videre til Camden Marked.... Der var det mye å se og ikke minst mye å handle! Skobutikker over alt, Doc Martens og Converse i alle butikker! Masse kule skjorter, klær for en hver smak. Boder med litt tvilsomme varer, puber, puber... Forskjellige boder med mat fra hele verden! Indonesia, kinesisk, thai, indisk, meksikansk, jamaikansk, japansk, amerikansk, italiensk.... og selvsagt det engelske pub-kjøkkenet!
Jeg har nok funnet min favorittbydel ja :-)

På kvelden gikk vi til Covent garden. Der ligger restaurantene og pubene som perler på en snor!
Vi skulle på Pasta Brown etter tips fra ei venninne, men der var det fullt, så vi gikk på Bella Italia i stede, den opplevelsen kan dere lese mer om på http://annasfristelser.com
Vi avsluttet kvelden med å ta en pint på en klassisk engelsk pub, før vi gikk på hotellet og tok en siste dringk i hotellbaren!

Fredag var vi turister fra A-Å.
Vi startet dagen med å ta London Eye. Ett stort hjul hvor du kan se hele byen 360 grader, og det er over 100 m på det høyeste. Det tar 30 minutter en slik runde, og det er kø for å være med. Vi var så smarte at vi kjøpte billettene på nettet, da er det bare å skrive de ut på utsalget i stede for å stå i en time i kø.... køen opp til hjulet går unna ganske radig, og hvis du er lat med penger kan du betale 10£ ekstra for å snike i køen!
Etter London Eye, tok vi turistbuss. Rød dobbeldecker som kjører rundt alle severdigheter i London. Med guide selvsagt....
Men det som er så bra her er at du kan gå av hvor som helst og gå på når du vil igjen. Og billetten gjelder også på Themsen cruice, og billetten varer i 24 timer.
Ble jo selvsagt solbrent der vi satt på taket av bussen og knipset vilt som noen japanske turister.
Mer enn dette rakk vi ikke på denne turen, neste gang blir det sikkert mer shopping og kos!!